text_structure.xml
21.2 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczącaposełKrystynaSkowrońska">Proszę państwa posłów o podpisywanie się na liście obecności. O to samo proszę również naszych gości. Otwieram posiedzenie Komisji Finansów Publicznych. Stwierdzam kworum.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczącaposełKrystynaSkowrońska">Porządek dzienny posiedzenia przewiduje zaopiniowanie sprawozdania z wykonania planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia za rok 2008 oraz zaopiniowanie wniosku Ministra Infrastruktury w sprawie zmian w planie finansowym Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej na 2009 r. Czy są jakieś uwagi państwa posłów do porządku dziennego? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczącaposełKrystynaSkowrońska">Wobec niezgłoszenia uwag do porządku dziennego stwierdzam jego przyjęcie.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczącaposełKrystynaSkowrońska">W posiedzeniu Komisji uczestniczą przedstawiciele naczelnych organów administracji państwowej oraz innych instytucji i urzędów centralnych. Bardzo serdecznie witam w imieniu pań i panów posłów pana Jakuba Szulca sekretarza stanu w Ministerstwie Zdrowia, pana Tadeusza Jarmuziewicza sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pana Cezarego Rzemka podsekretarza stanu w Ministerstwie Zdrowia oraz pana Macieja Rodaka wiceprezesa Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#PrzewodniczącaposełKrystynaSkowrońska">Przechodzimy do realizacji pkt 1 porządku obrad, czyli zaopiniowania sprawozdania z wykonania planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia za rok 2008. Bardzo proszę przedstawiciela rządu o przedstawienie sprawozdania z wykonania planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia za rok 2008 r. Rozumiem, że w imieniu rządu sprawozdanie przedstawi pan minister Rzemek. Panie ministrze, bardzo proszę o przedstawienie tego sprawozdania.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieZdrowiaCezaryRzemek">Dziękuję bardzo. Jeżeli mogę, to o przedstawienie sprawozdania poproszę dyrektora w Narodowym Funduszu Zdrowia pana Dariusza Jarnutowskiego.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#DyrektorDepartamentuEkonomicznoFinansowegoNarodowegoFunduszuZdrowiaDariuszJarnutowski">Dziękuję bardzo. Pani przewodnicząca, Wysoka Komisjo, sprawozdanie z wykonania planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia za 2008 r. zostało sporządzone zgodnie z art. 130 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, to jest na podstawie zatwierdzonych przez Radę Oddziałów sprawozdań z wykonania planów finansowych wojewódzkich oddziałów Narodowego Funduszu Zdrowia sporządzonych po przeprowadzaniu badania sprawozdań przez biegłego rewidenta zgodnie ze wzorem określonym przez Ministra Finansów z dnia 31 maja 2005 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej Narodowego Funduszu Zdrowia uwzględniającego zmiany wprowadzone w listopadzie 2007 r. Plan finansowy Narodowego Funduszu Zdrowia na 2008 r. został zatwierdzony przez Ministra Zdrowia w porozumieniu z Ministrem Finansów w dniu 20 września 2007 r. i w ciągu roku podlegał wielokrotnym zmianom. Zmiany były przeprowadzana zarówno w trybie art. 124 jak i w trybie art. 129 ust. 3 ustawy. Dokonano łącznie 14 zmian w planie finansowym. Źródłem finansowania zmian w planie finansowym Narodowego Funduszu Zdrowia w 2008 r. były między innymi środki pochodzące ze zmniejszenia planowanego odpisu aktualizującego składkę należną do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, ze zwiększenia planowanej składki należnej brutto zarówno w stosunku do Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego jak i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, z rozwiązania rezerwy ogólnej, z zanotowanych w trakcie roku ponadplanowych przychodów finansowych oraz niewykorzystanych środków w 2007 r. ujętych w Funduszu Zapasowym Narodowego Funduszu Zdrowia związanych z rozdysponowaniem zysku Narodowego Funduszu Zdrowia za lata 2005–2006, jak również z rozdysponowaniem wyniku finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia za 2007 r. Łączna wartość zrealizowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia przychodów ogółem w 2008 r. wyniosła 52.809.920 tys. zł i była wyższa o 0,69% od wartości planowanej, a uzyskana dynamika przychodów w odniesieniu do ich realizacji w 2007 r. wyniosła 119, 97%.</u>
<u xml:id="u-3.1" who="#DyrektorDepartamentuEkonomicznoFinansowegoNarodowegoFunduszuZdrowiaDariuszJarnutowski">Zasadniczym elementem uzyskanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia przychodów są przychody ze składek na ubezpieczenie zdrowotne obejmujące zarówno składki dotyczące roku 2008 jak i składek z lat ubiegłych, które w 2008 r. stanowiły 95,98% ogółu przychodów. Ustalone w pierwotnym planie finansowym NFZ na 2008 r. przychody ze składek na ubezpieczenie zdrowotne w wysokości 46.136.000 tys. zł uległy w trakcie roku zwiększeniu łącznie o kwotę 3.699.000 tys. zł, to jest do poziomu 49.835.000 tys. zł. Wartość zrealizowanych w 2008 r. przychodów brutto ze składek na ubezpieczenie zdrowotne wyniosła 50.684.000 tys. zł i objęła przychody ze składek dotyczących 2008 r. w wysokości 50.459.000 tys. zł oraz przychody ze składek z lat ubiegłych w wysokości 224.000 tys. zł. Zrealizowane przychody brutto z tytułu składek na ubezpieczenie zdrowotne były wyższe od planowanych przychodów o 848.000 tys. zł, a uzyskana dynamika wzrostu przychodów ze składek w odniesieniu do ich wartości w 2007 r. wyniosła 119,46%.</u>
<u xml:id="u-3.2" who="#DyrektorDepartamentuEkonomicznoFinansowegoNarodowegoFunduszuZdrowiaDariuszJarnutowski">Pozostałe elementy przychodów zrealizowanych w 2008 r. stanowiły przychody wynikające z przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego dotyczące rzeczowych świadczeń leczniczych wykonywanych dla obywateli Unii Europejskiej oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, przychody z tytułu realizacji zadań zleconych, dotacje z budżetu państwa na realizację zadań, o których mowa w art. 97 ust. 3 pkt 2a, 3 i 3b ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, dotacje z budżetu państwa na realizację zadań zespołów ratownictwa medycznego, jak również środki przekazywane przez zakłady ubezpieczeń i Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny na podstawie przepisów o ubezpieczeniach obowiązkowych i Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym oraz Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Odnotowano również pozostałe przychody oraz przychody finansowe, których łączny udział w przychodach ogółem wyniósł 4,02%.</u>
<u xml:id="u-3.3" who="#DyrektorDepartamentuEkonomicznoFinansowegoNarodowegoFunduszuZdrowiaDariuszJarnutowski">Wartość zrealizowanych w 2008 r. kosztów Narodowego Funduszu Zdrowia wyniosła 51.658.000 tys. zł i stanowiła 93,61% wartości planowanej. Odnotowana dynamika kosztów w odniesieniu do ich wartości w 2007 r. wyniosła 122,25%. Zasadniczym elementem kosztów Narodowego Funduszu Zdrowia są koszty świadczeń opieki zdrowotnej, których udział w kosztach ogółem NFZ w 2008 r. wyniósł 95,53%. Plan kosztów świadczeń zdrowotnych został wyznaczony w oparciu o prognozę kosztów na lata 2008–2010 oraz projekty planów finansowych przekazanych przez dyrektorów oddziałów wojewódzkich NFZ. Pierwotnie planowane nakłady na świadczenia opieki zdrowotnej ustalono w wysokości 45.294.000 tys. zł a podział ogółu środków na świadczenia opieki zdrowotnej pomiędzy oddziały wojewódzkie NFZ dokonano zgodnie z art. 118 ust. 3 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 18 września 2007 r. w sprawie szczegółowego trybu i kryteriów podziału środków pomiędzy centralę i oddziały wojewódzkie Narodowego Funduszu Zdrowia z przeznaczeniem na finansowanie świadczeń opieki zdrowotnej dla ubezpieczonych. Z uwagi na wejście w życie z dniem 16 października 2007 r., to jest po dacie zatwierdzenia planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia na 2008 r. ustawy z dnia 5 września 2007 r. o zmianie ustawy o przekazaniu środków finansowych świadczeniodawcom na wzrost wynagrodzeń oraz zmianie ustawy o zakładach opieki zdrowotnej wprowadzającej w szczególności obowiązek finansowania przez Narodowy Fundusz Zdrowia w 2008 r. skutków związanych z utrzymaniem wzrostu kwoty zobowiązania, o którym mowa w art. 136 ust. 5 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych powstała konieczność dokonania zmiany podziału środków na świadczenia opieki zdrowotnej pomiędzy oddziały wojewódzkie Funduszu. Zmiana planu finansowego na 2008 r. w tym zakresie skutkująca ponownym wyznaczeniem planowanych nakładów na świadczenia opieki zdrowotnej w oddziałach wojewódzkich Funduszu i wyodrębnieniem środków na wzrost wynagrodzeń w łącznej kwocie 4.889.000 tys. zł została zatwierdzona przez Ministra Zdrowia w porozumieniu z Ministrem Finansów w dniu 13 listopada 2007 r. Dokonywana w trakcie 2008 r. alokacja wolnych środków finansowych kierowanych do oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia w kolejnych zmianach planu finansowego w łącznej wysokości 7.130.000 tys. zł, co stanowi wzrost planowanych nakładów w oddziałach wojewódzkich NFZ o 16,12%, pozwoliła na renegocjację wartości kontraktów ze świadczeniodawcami i miała w szczególności na celu zabezpieczenie potrzeb zdrowotnych ubezpieczonych w tych obszarach, w których występowało na nie największe zapotrzebowanie, a także realizację wyznaczonych przez Fundusz kierunków zmian w zakresie kształtowania się struktury rodzajowej świadczeń opieki zdrowotnej.</u>
<u xml:id="u-3.4" who="#DyrektorDepartamentuEkonomicznoFinansowegoNarodowegoFunduszuZdrowiaDariuszJarnutowski">W wyniku dokonanych zmian planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia na 2008 r. łączny budżet kosztów świadczeń zdrowotnych NFZ na 2008 r. osiągnął wartość 52.359.000 tys. zł, w tym w oddziałach wojewódzkich w wysokości 51.359.000 tys. zł. Poniesione przez Narodowy Fundusz Zdrowia w 2008 r. koszty świadczeń opieki zdrowotnej w wysokości 49.348.000 tys. zł stanowiły 94,25% wartości planowanej.</u>
<u xml:id="u-3.5" who="#DyrektorDepartamentuEkonomicznoFinansowegoNarodowegoFunduszuZdrowiaDariuszJarnutowski">Pozostałe elementy kosztów stanowiły 4,47% ogółu kosztów Funduszu i objęły koszty poboru składek potrącanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych i Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, koszty programów polityki zdrowotnej realizowanych na zlecenie, koszty realizacji zadań zespołów ratownictwa medycznego, koszty administracyjne, pozostałe koszty oraz koszty finansowe.</u>
<u xml:id="u-3.6" who="#DyrektorDepartamentuEkonomicznoFinansowegoNarodowegoFunduszuZdrowiaDariuszJarnutowski">Na koniec 2008 r. Narodowy Fundusz Zdrowia odnotował dodatni wynik finansowy w łącznej wysokości 1.152.000 tys. zł, w tym ujemny wynik finansowy w oddziałach wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia w kwocie 274.700 tys. zł i dodatni wynik finansowy centrali w wysokości 1.426.000 tys. zł. Głównymi elementami kształtującymi wynik finansowy Narodowego Funduszu Zdrowia za rok 2008 były wyższe od planowanych przychody z tytułu składek w kwocie 848.000 tys. zł, o czym już wspominałem, jak również niewykonanie po stronie kosztów planowanych kosztów świadczeń zdrowotnych oraz po stronie kosztów administracyjnych. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PrzewodniczącaposełKrystynaSkowrońska">Dziękuję bardzo za przedstawienie sprawozdania. Otwieram dyskusję. Chcę w związku z tym zapytać, kto z pań i panów posłów chce zabrać głos. Nie słyszę zgłoszeń.</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#PrzewodniczącaposełKrystynaSkowrońska">Proponuję przyjęcie opinii Komisji Finansów Publicznych do Ministra Finansów w sprawie wykonania planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia za 2008 r. uchwalonej na posiedzeniu w dniu 27 sierpnia 2009 r. „Komisja Finansów Publicznych na posiedzeniu w dniu 27 sierpnia 2009 r. zapoznała się ze sprawozdaniem z wykonania planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia za 2008 r. Komisja Finansów Publicznych na podstawie art. 130 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych pozytywnie opiniuje przedstawione sprawozdanie”.</u>
<u xml:id="u-4.2" who="#PrzewodniczącaposełKrystynaSkowrońska">Czy jest przeciw wobec przyjęcia takiej opinii? Nie słyszę sprzeciwu. Stwierdzam w związku z tym, że opinia nr 123 została przyjęta bez sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-4.3" who="#PrzewodniczącaposełKrystynaSkowrońska">Bardzo dziękuję panu ministrowi i przedstawicielom Narodowego Funduszu Zdrowia. Stwierdzam, że zrealizowaliśmy pkt 1 porządku dziennego posiedzenia.</u>
<u xml:id="u-4.4" who="#PrzewodniczącaposełKrystynaSkowrońska">Przystępujemy do realizacji pkt 2 porządku dziennego, czyli zaopiniowania wniosku Ministra Infrastruktury w sprawie zmian w planie finansowym Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej na 2009 r. Uprzejmie proszę pana ministra Tadeusza Jarmuziewicza o przedstawienie tego wniosku. Później będzie czas na przeprowadzenie dyskusji oraz przyjęcie opinii. Panie ministrze, proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieInfrastrukturyTadeuszJarmuziewicz">Dziękuję bardzo. Pani przewodnicząca, Wysoka Komisjo, tytułem uporządkowania elementarnej wiedzy, bo z całym szacunkiem dla Komisji Finansów Publicznych sprawy Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej nie są zbyt często omawiane na jej posiedzeniach, powiem, że finanse Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej są bardzo autonomiczne, jeżeli chodzi o budżet państwa, ponieważ składają się na nie wpływy pochodzące bezpośrednio z obsługi nawigacyjnej lotnictwa za operacje trasowe, czyli przeloty nad Polską, i operacje lotniskowe, czyli starty i lądowania. To nie ma żadnego związku z finansowaniem z budżetu państwa. Za chwilę powiem państwu o liczbach, prognozach i korektach. Budżet Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej wynosi około 600.000 tys. zł, ale tylko około 5000 tys. zł stanowią środki z budżetu państwa wynikające z umów międzynarodowych i zobowiązań wynikających z członkostwa w Unii Europejskiej przeznaczone na obsługę lotów wojskowych i przelotów monarchów i głów koronowanych. Ten katalog jest trochę dłuższy, przyznaję szczerze, że niepotrzebnie. Chcę zwrócić uwagę członkom Komisji Finansów Publicznych na to, że trwają prace nad ustawą – Prawo Lotnicze. W związku z tym będzie okazja do tego, żeby skrócić ten katalog poprzez delegację dla Ministra Infrastruktury do przygotowania nowego rozporządzenia, w którym katalog lotów do których dopłaca się z budżetu państwa zostanie skrócony do niezbędnego minimum wspólnotowego. To nigdy nie było przedmiotem jakiejś wnikliwej analizy. Problem dotyczy kilku milionów złotych, ale mamy takie czasy, że musimy schylać się po każdą złotówkę. Tyle tytułem wprowadzenia.</u>
<u xml:id="u-5.1" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieInfrastrukturyTadeuszJarmuziewicz">Chcę państwu powiedzieć, że w lutym otrzymałem pierwszy projekt budżetu Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej na 2009 r. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że ten projekt może nie być realny w związku z tym, że spadło natężenie ruchu lotniczego ponieważ kryzys dotknął również branżę lotniczą. Może nie jest to odpowiednie miejsce na to, żeby przedstawiać liczby ilustrujące, jak mocno ten kryzys dotknął branżę lotniczą, ale w związku z tym, że nie zmienia się wysokość stawek wypada zmienić prognozę przychodów, ponieważ kryzys z całą pewnością odbije się negatywnie na branży lotniczej. W wersji budżetu Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej z lutego zaplanowano przychody w wysokości ponad 669.000 tys. zł, natomiast po korekcie przychody planowane są w wysokości ponad 555.000, czyli są niższe o około 115.000 tys. zł. Taką propozycję przedstawiamy Wysokiej Komisji do zaopiniowania. Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-5.2" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieInfrastrukturyTadeuszJarmuziewicz">Jeżeli oczywiście będziecie państwo zainteresowani szczegółowymi informacjami.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#PrzewodniczącaposełKrystynaSkowrońska">To, panie ministrze, jest sprawą oczywistą, bo jeżeli w trakcie dyskusji pojawią się pytania szczegółowe, to tak, jak pan minister powiedział, posłowie skorzystają z państwa gotowości do udzielenia szczegółowych odpowiedzi. Otwieram dyskusję w sprawie przedstawionego wniosku. Czy ktoś z państwa posłów zgłasza jakieś pytania lub uwagi pod adresem wniosku? Pani poseł Rafalska, bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PosełElżbietaRafalska">Pani przewodnicząca, szanowni państwo, do wniosku dołączone są dwa pisma – pismo Ministra Infrastruktury z prośbą o wyrażenie pozytywnej opinii, co jest zrozumiałe, oraz pismo Ministra Finansów kierowane do Ministerstwa Infrastruktury, w którym w ostatnim akapicie stwierdza się, że brakuje uzasadnienia dla wyżej wymienionych zmian. Są tutaj również wymienione pewne pozycje. Czy pan minister mógłby powiedzieć, o co chodzi Ministrowi Finansów.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#SekretarzstanuwMITadeuszJarmuziewicz">To jest ten moment, w którym wchodzimy na grunt bardzo szczegółowych danych. Poproszę o pomoc pana dyrektora. Bardzo proszę panią przewodniczącą o zgodę na to, żeby odpowiedzi na to pytanie udzielił pan dyrektor. Jeżeli pani przewodnicząca w swojej niezmierzonej łasce i niewysłowionej dobroci zgodzi się, to poproszę, żeby wspomógł mnie pan dyrektor. Pani przewodnicząca, jeszcze raz o to proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczącaposełKrystynaSkowrońska">Oczywiście, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#SekretarzstanuwMITadeuszJarmuziewicz">Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#DyrektorBiuraFinansowegoPolskiejAgencjiŻeglugiPowietrznejDariuszPorowski">Dziękuję bardzo. Te zmiany, o których wspomniał Minister Finansów, wynikają ze zmian dokonanych w wyniku zaleceń audytora, który badał bilans Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. To dotyczy zmiany w pozycji przekazywanych środków na Urząd Lotnictwa Cywilnego, które w poprzedniej wersji planu umieszczone były w pozostałych kosztach, ale w wyniku zaleceń audytora zostały przeniesione do pozycji „Podatki i opłaty”. Wysokość przekazywanych środków na Urząd Lotnictwa Cywilnego nie uległa zmianie i wynosi 10.242 tys. zł. Wynika ona z rozporządzenia Ministra Infrastruktury. Ta kwota została przeniesiona z jednej pozycji do drugiej pozycji.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PrzewodniczącaposełKrystynaSkowrońska">Czy są jeszcze inne pytania? Nie słyszę. Myślę, że te wyjaśnienia pomogą nam uchwalić opinię. Chcę zaproponować paniom i panom posłom, żeby Komisja Finansów Publicznych przyjęła opinię do Ministra Infrastruktury w sprawie zmian w planie finansowym Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej uchwaloną na posiedzeniu w dniu 27 sierpnia 2009 r. „Komisja Finansów Publicznych na posiedzeniu w dniu 27 sierpnia 2009 r. rozpatrzyła wniosek Ministra Infrastruktury z dnia 24 sierpnia 2009 r. dotyczący zmian w planie finansowym Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej na 2009 r. Komisja Finansów Publicznych zgodnie z art. 152 ustawy o finansach publicznych pozytywnie opiniuje propozycję zmian w planie finansowym Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej przedstawione we wniosku”.</u>
<u xml:id="u-12.1" who="#PrzewodniczącaposełKrystynaSkowrońska">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia tej opinii? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-12.2" who="#PrzewodniczącaposełKrystynaSkowrońska">Stwierdzam, że Komisja Finansów Publicznych uchwaliła opinię nr 124 do Ministra Infrastruktury bez sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-12.3" who="#PrzewodniczącaposełKrystynaSkowrońska">W związku z tym, że wyczerpaliśmy porządek dzienny dzisiejszych obrad chcę bardzo serdecznie podziękować naszym gościom, którzy biorą udział w dzisiejszym posiedzeniu, sekretariatowi, paniom i panom posłom. Członków Komisji Finansów Publicznych zapraszam na godzinę 15.30 do udziału w kolejnym posiedzeniu Komisji. Zamykam posiedzenie Komisji Finansów Publicznych.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>