text_structure.xml 5.5 KB
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PosełTadeuszWrona">Otwieram posiedzenie połączonych komisji: Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej. Porządek dzienny posiedzenia przewiduje rozpatrzenie autopoprawki do poselskiego projektu ustawy o wielkopowierzchniowych obiektach handlowych (druk nr 558-A).</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PosełTadeuszWrona">Wobec braku zastrzeżeń porządek dzienny posiedzenia uważam za przyjęty.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#PosełTadeuszWrona">Autopoprawkę wniósł poseł Tomasz Szyszko, ale w imieniu wnioskodawców proponowane zmiany w projekcie omówi poseł Jacek Szczot.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#PosełJacekSzczot">Propozycje zawarte w autopoprawce zostały oparte na wnioskach zgłaszanych w trakcie dyskusji nad przedłożeniem, która miała miejsce zarówno na posiedzeniach komisji jak i podkomisji. Mamy tu do czynienia zarówno z poprawkami redakcyjnymi jak i precyzującymi niektóre przepisy. Proponujemy, aby autopoprawka została przez połączone komisje do podkomisji, która pracuje nad projektem.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#PosełJacekSzczot">Pierwsze dwie poprawki dotyczą art. 2 i polegają na sprecyzowaniu definicji: powierzchnia sprzedaży oraz supermarket i hipermarket. Proponujemy, aby zapisać w art. 2. 2, że powierzchnia sprzedaży określona jest jako użyteczna powierzchnia sprzedaży, to znaczy dostępna dla klientów w celu dokonania zakupów.</u>
          <u xml:id="u-2.2" who="#PosełJacekSzczot">W art. 2. 3 proponujemy zdefiniować supermarket jako sklep zorganizowany na jednym poziomie, który prowadzi przede wszystkim sprzedaż samoobsługową od 400 m kw. do 1000 m kw. powierzchni sprzedaży w miastach poniżej 50 000 mieszkańców oraz 400 m kw. do 1500 m kw. powierzchni sprzedaży w miastach powyżej 50 000 mieszkańców. Za hipermarket proponujemy uznać sklep zorganizowany na jednym poziomie, który prowadzi przede wszystkim sprzedaż samoobsługową, którego minimalna powierzchnia sprzedaży to 1000 m kw. w miastach poniżej 50 000 mieszkańców oraz którego minimalna sprzedaży to 1500 m kw. w miastach powyżej 50 000 mieszkańców.</u>
          <u xml:id="u-2.3" who="#PosełJacekSzczot">Kolejne poprawki dotyczą działu II Procedura wydania zezwolenia na otwarcie sklepu wielkoprzemysłowego.</u>
          <u xml:id="u-2.4" who="#PosełJacekSzczot">W art. 6. 1 uważamy, że należy zapisać, iż otwarcie sklepu wielkoprzestrzennego o po-wierzchni sprzedaży poniżej 1000 m kw. w aglomeracjach poniżej 50 000 mieszkańców oraz o powierzchni sprzedaży poniżej 1500 m kw. w aglomeracjach powyżej 50 000 mieszkańców jest zgodne z prawem jeśli inwestycja zgodna jest z miejscowym planem zagospodarowania terenu.</u>
          <u xml:id="u-2.5" who="#PosełJacekSzczot">W kolejnej poprawce w art. 6. 2. Chcemy zaproponować przepis w myśl którego każde otwarcie sklepu wielkoprzestrzennego o powierzchni sprzedaży przekraczającej 1000 m kw. w aglomeracji poniżej 50 000 mieszkańców oraz o powierzchni sprzedaży przekraczającej 1500 m kw. w aglomeracji powyżej 50 000 mieszkańców jest uzależnione bezwzględnie od pozytywnej opinii wydanej przez Radę Gminy, która stwierdzi celowość otwarcia sklepu o wyżej wymienionej powierzchni.</u>
          <u xml:id="u-2.6" who="#PosełJacekSzczot">Jednocześnie autorzy projektu proponują wykreślenie w art. 6 ustępów 3 i 4.</u>
          <u xml:id="u-2.7" who="#PosełJacekSzczot">Ostatnia poprawka dotyczy art. 15. 2 i polega na uzależnieniu wydania zezwolenia na budowę sklepu wielkoprzestrzennego od wielkości obrotu. Proponujemy, aby zapisać, że chodzi tu o obrót przewidziany w sklepie przekraczający 30 proc. obrotu sklepów istniejących na terenie gminy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PosełTadeuszWrona">Mamy tu do czynienia z istotnymi poprawkami wpływającymi na ostateczny kształt ustawy dlatego za zasadną należy uznać propozycję odesłania autopoprawki zawartej w druku nr 558-A do podkomisji.</u>
          <u xml:id="u-3.1" who="#PosełTadeuszWrona">Czy są inne propozycje w tej sprawie?</u>
          <u xml:id="u-3.2" who="#PosełTadeuszWrona">Wobec braku innych propozycji poddaje pod głosowanie wniosek, aby autopoprawkę do poselskiego projektu ustawy o wielkopowierzchniowych obiektach handlowych zawartą w druku 558-A skierować do podkomisji, która pracuje nad tym przedłożeniem.</u>
          <u xml:id="u-3.3" who="#PosełTadeuszWrona">Kto jest za przyjęciem propozycji?</u>
          <u xml:id="u-3.4" who="#PosełTadeuszWrona">W głosowaniu 44 posłów opowiedziało się za odesłaniem autopoprawki do podkomisji, 2 posłów wstrzymało się od głosu. Głosów przeciwnych nie było.</u>
          <u xml:id="u-3.5" who="#PosełTadeuszWrona">Stwierdzam, że komisje przyjęły propozycję i skierowały autopoprawkę do podkomisji.</u>
          <u xml:id="u-3.6" who="#PosełTadeuszWrona">Zamykam posiedzenie Komisji: Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>