<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude"> <xi:include href="PPC_header.xml"/> <TEI> <xi:include href="header.xml"/> <text> <body> <div xml:id="div-1"> <u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczącyposełMirosławaStachowiakRóżecka">Dzień dobry, otwieram posiedzenie Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży. Witam członków Komisji i zaproszonych gości. Stwierdzam kworum.</u> <u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczącyposełMirosławaStachowiakRóżecka">Porządek dzienny posiedzenia obejmuje rozpatrzenie poprawek zgłoszonych w czasie drugiego czytania do projektu ustawy o wsparciu kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli (druki nr 3244 i 3296). Czy są uwagi do porządku dziennego? Nie słyszę. Stwierdzam, że Komisja przyjęła porządek dzienny.</u> <u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczącyposełMirosławaStachowiakRóżecka">Przechodzimy do realizacji porządku dziennego. Przypomnę, że zwięźle prezentujemy poprawki: głos za, głos przeciw i tyle.</u> <u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczącyposełMirosławaStachowiakRóżecka">Bardzo proszę, poprawka nr 1. Panowie ministrowie, może będzie prościej, bardzo proszę.</u> </div> <div xml:id="div-2"> <u xml:id="u-2.0" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieCyfryzacjiPawełLewandowski">Dziękuję, pani przewodnicząca.</u> <u xml:id="u-2.1" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieCyfryzacjiPawełLewandowski">Poprawkę nr 1 należy głosować łącznie z poprawką nr 3. Istotą tej poprawki jest włączenie do tej ustawy także szkolnictwa artystycznego. Po prostu poprzednio wydawało nam się, że jest objęte tą ustawą, a okazuje się, że literalnie trzeba to szkolnictwo artystyczne do niej wpisać. To jest istota tej poprawki.</u> </div> <div xml:id="div-3"> <u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczącyposełMirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję. Czy Biuro Legislacyjne ma uwagi?</u> </div> <div xml:id="div-4"> <u xml:id="u-4.0" who="#LegislatorRadosławIłowiecki">Dziękuję. Wszystkie poprawki zgłoszone podczas drugiego czytania mają charakter merytoryczny, tak że nie będę zgłaszał uwag. Dziękuję.</u> </div> <div xml:id="div-5"> <u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczącyposełMirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję bardzo.</u> <u xml:id="u-5.1" who="#PrzewodniczącyposełMirosławaStachowiakRóżecka">Zatem czy popieracie państwo tę poprawkę czy jest sprzeciw? Popieracie, dziękuję. Stwierdzam, że przyjęliśmy poprawkę nr 1 łącznie z poprawką nr 3.</u> <u xml:id="u-5.2" who="#PrzewodniczącyposełMirosławaStachowiakRóżecka">Przechodzimy do poprawki nr 2. Klub Koalicja Obywatelska, bardzo proszę króciutko zaprezentować tę poprawkę.</u> </div> <div xml:id="div-6"> <u xml:id="u-6.0" who="#PosełElżbietaGapińska">Pani przewodnicząca, chcemy, żeby dokonywać zakupu nie tylko laptopów, ale także tabletów. Byłoby to opcjonalne, dlatego że uważamy, że nie wszędzie jest jeszcze możliwy dostęp do internetu, a w przypadku tabletu jest możliwość, żeby na przykład samorząd zasponsorował danemu dziecku, które w domu nie ma dostępu do internetu, właśnie taki internet. Ja rozumiem, że już odbywa się przetarg, ale chcemy, żeby ten zapis znalazł się w projekcie ustawy na przyszłość. Na przyszłość przetargi można byłoby rozstrzygać i na laptopy, i na tablety.</u> </div> <div xml:id="div-7"> <u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczącyposełMirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję. Proszę o uwagę pana ministra.</u> </div> <div xml:id="div-8"> <u xml:id="u-8.0" who="#PodsekretarzstanuwMCPawełLewandowski">Na tym etapie prac, jeśli chodzi o włączenie do ustawy tabletów, nasze stanowisko jest negatywne z uwagi na fakt, że to są zobowiązania, które mamy z UE. Realizujemy ten program na razie pod tym kątem. Dziękuję bardzo.</u> </div> <div xml:id="div-9"> <u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczącyposełMirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję.</u> <u xml:id="u-9.1" who="#PrzewodniczącyposełMirosławaStachowiakRóżecka">Biuro Legislacyjne nie ma uwag. Rozumiem, że przegłosujemy tę poprawkę? Bardzo proszę, głosujemy. Przypomnę, że poprawka jest zaproponowana przez Koalicję Obywatelską.</u> <u xml:id="u-9.2" who="#PrzewodniczącyposełMirosławaStachowiakRóżecka">Kto z państwa jest za? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o wyniki. Głosowało 28 posłów. Za – 9, przeciw – 17, wstrzymało się – 2. Stwierdzam, że nie przyjęliśmy poprawki nr 2.</u> <u xml:id="u-9.3" who="#PrzewodniczącyposełMirosławaStachowiakRóżecka">Przechodzimy do poprawki nr 4. Panie ministrze.</u> </div> <div xml:id="div-10"> <u xml:id="u-10.0" who="#PodsekretarzstanuwMCPawełLewandowski">Poprawka legislacyjna, po wyrazie „wygasa” dodać wyrazy „z końcem dnia”.</u> </div> <div xml:id="div-11"> <u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczącyposełMirosławaStachowiakRóżecka">Można powiedzieć, że jest ona porządkująca. Czy są uwagi, sprzeciw wobec przyjęcia tej poprawki? Nie widzę. Stwierdzam, że Komisja przyjęła poprawkę nr 4.</u> <u xml:id="u-11.1" who="#PrzewodniczącyposełMirosławaStachowiakRóżecka">Poprawka nr 5.</u> </div> <div xml:id="div-12"> <u xml:id="u-12.0" who="#PodsekretarzstanuwMCPawełLewandowski">Ona ma taki sam charakter.</u> </div> <div xml:id="div-13"> <u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczącyposełMirosławaStachowiakRóżecka">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia tej poprawki? Nie widzę. Stwierdzam, że Komisja przyjęła poprawkę nr 5.</u> <u xml:id="u-13.1" who="#PrzewodniczącyposełMirosławaStachowiakRóżecka">Poprawka nr 6.</u> </div> <div xml:id="div-14"> <u xml:id="u-14.0" who="#PodsekretarzstanuwMCPawełLewandowski">Również ma taki sam charakter.</u> </div> <div xml:id="div-15"> <u xml:id="u-15.0" who="#PrzewodniczącyposełMirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję. Czy jest sprzeciw? Nie ma sprzeciwu. Stwierdzam, że Komisja przyjęła poprawkę nr 6.</u> <u xml:id="u-15.1" who="#PrzewodniczącyposełMirosławaStachowiakRóżecka">Posłem sprawozdawcą byłam ja. Czy zgadzacie się państwo, żebym dalej była posłem sprawozdawcą? Dziękuję bardzo.</u> <u xml:id="u-15.2" who="#PrzewodniczącyposełMirosławaStachowiakRóżecka">Porządek dzienny posiedzenia został wyczerpany. Zamykam posiedzenie.</u> </div> </body> </text> </TEI> </teiCorpus>