Blame view

1993-1997/sejm/komisje/spc/199397-sjm-spcxx-00130-01/text_structure.xml 5.24 KB
Michał Rudolf authored
1
2
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
Bartłomiej Nitoń authored
3
4
5
6
7
8
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
Michał Rudolf authored
9
10
11
12
          <u xml:id="u-1.0" who="#PosełJanuszSzymański">Otwieram posiedzenie połączonych Komisji.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PosełJanuszSzymański">W porządku obrad mamy ponowne rozpatrzenie uchwały Senatu w sprawie ustawy o zmianie Kodeksu postępowania cywilnego, rozporządzeń Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - Prawo upadłościowe i Prawo o postępowaniu układowym, Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych oraz niektórych innych ustaw.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#PosełJanuszSzymański">Dokładnie chodzi o poprawki Senatu nr 2, 5, 6, 8, 9, 12, 15b, 17, których na poprzednim posiedzeniu Komisje postanowiły nie rozpatrywać. Komisje powinny ponownie zająć się tą sprawą, ponieważ te poprawki są logiczną konsekwencją uchwalonej przez Sejm zmiany art. 87 kpc.</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#PosełJanuszSzymański">Poproszę pana posła sprawozdawcę o przedstawienie sprawy i zaproponowanie konkluzji.</u>
Bartłomiej Nitoń authored
13
14
        </div>
        <div xml:id="div-2">
Michał Rudolf authored
15
16
          <u xml:id="u-2.0" who="#PosełAleksanderBentkowski">Mogę tylko dodać, że Biuro Legislacyjne Kancelarii Sejmu popełniło błąd nie uwzględniając tych stylistycznych poprawek, kiedy ustawa była w pierwszym czytaniu w Sejmie. Senat nam to uzmysłowił. Z drugiej strony proponowane poprawki faktycznie dotyczą artykułów nie nowelizowanych przez Sejm i łamane są tu pewne zasady ustalone w relacjach między Sejmem i Senatem.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#PosełAleksanderBentkowski">Jest jednak jeszcze jedna sprawa. Senat w konsekwencji swoich zmian nie wprowadził w art. 14 uchwały Sejmu nowej ich numeracji. Gdybyśmy przyjęli poprawki senackie musielibyśmy zmienić art. 14, który nie był zmieniany przez Senat. Moglibyśmy to jednak potraktować jako schematyczne naniesienie zmian przyjętych przez Sejm.</u>
Bartłomiej Nitoń authored
17
18
        </div>
        <div xml:id="div-3">
Michał Rudolf authored
19
          <u xml:id="u-3.0" who="#PosełJanuszSzymański">Proponuję najpierw ustalić stanowisko co do zmiany stosunku do poprawek nr 2, 5, 6, 8, 9, 12, 15 i 17, a potem głosować rekomendację ich przyjęcie przez Sejm. Otwieram dyskusję w tej sprawie.</u>
Bartłomiej Nitoń authored
20
21
        </div>
        <div xml:id="div-4">
Michał Rudolf authored
22
          <u xml:id="u-4.0" who="#PosełKazimierzPańtak">Przypominam, że na poprzednim posiedzeniu w tej sprawie nie zgłaszano uwag merytorycznych do tych poprawek. Posłowie przegłosowali pozostawienie tych poprawek bez rozpatrzenia przy argumentacji, że można je nanieść przy okazji przy dokonywaniu zmian w ustawach o adwokaturze i radcach prawnych. Niestety, nowelizacja kodeksu wymaga zebrania Komisji Nadzwyczajnej.</u>
Bartłomiej Nitoń authored
23
24
        </div>
        <div xml:id="div-5">
Michał Rudolf authored
25
26
27
28
          <u xml:id="u-5.0" who="#PosełJanuszSzymański">Stawiam wniosek: kto z państwa wyraża zgodę na dokonanie reasumpcji poprzedniego stanowiska Komisji w stosunku do poprawek nr 2, 5, 6, 8, 9, 12, 15 i 17?</u>
          <u xml:id="u-5.1" who="#PosełJanuszSzymański">Posłowie większością głosów wyrazili zgodę na reasumpcję.</u>
          <u xml:id="u-5.2" who="#PosełJanuszSzymański">Proponuję teraz głosować rekomendację Sejmowi przyjęcia poprawek Senatu: nr 2, 5, 6, 8, 9, 12, 15 i 17. Większością głosów posłowie postanowili zarekomendować Sejmowi przyjęcie tych poprawek.</u>
          <u xml:id="u-5.3" who="#PosełJanuszSzymański">Proszę przedstawiciela Biura Legislacyjnego o wyjaśnienie wątpliwości posła Bentkowskiego dotyczących art. 14.</u>
Bartłomiej Nitoń authored
29
30
31
32
33
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#DyrektorBiuraLegislacyjnegoKancelariiSejmu">Podam prosty przykład: poprawka nr 6 dodaje pkt 11a, zmienia się numeracja kolejnych zmian. W art. 14 nie uwzględnia się wprowadzonych zmian w numeracji.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
Michał Rudolf authored
34
35
36
          <u xml:id="u-7.0" who="#PosełJanuszSzymański">Mamy trudną sytuację. Nie możemy tworzyć nowych poprawek nawet takich, które byłyby konsekwencją poprawek wcześniej przyjętych przez Senat i zaakceptowanych przez Sejm. Uważam, że w tej sytuacji następuje naprawa oczywistego błędu.</u>
          <u xml:id="u-7.1" who="#PosełJanuszSzymański">Zmiana art. 14 jest koniecznym skutkiem przyjęcia poprawek, które Senat powinien umieścić w katalogu swoich propozycji.</u>
          <u xml:id="u-7.2" who="#PosełJanuszSzymański">Posłem sprawozdawcą nadal będzie pan poseł Bentkowski. Przedstawi on stanowisko Komisji w formie nowego sprawozdania z indeksem „a”. Jak rozwiążemy art. 14?</u>
Bartłomiej Nitoń authored
37
38
39
40
41
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#DyrektorBiuraLegislacyjnegoKancelariiSejmu">Wczoraj w rozmowie z marszałkiem Sejmu ustalono, że na końcu poda on informację, iż upoważnia się za zgodą Sejmu Biuro Legislacyjne do usystematyzowania numeracji.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
Michał Rudolf authored
42
          <u xml:id="u-9.0" who="#PosełJanuszSzymański">Na tym zakończymy nasze spotkanie. Zamykam posiedzenie.</u>
Bartłomiej Nitoń authored
43
44
45
46
47
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>